Dr Elżbieta Wysocka-Koerber jest z wykształcenia konserwatorką malarstwa, ale od początku pasjonowała się też filmem, zwłaszcza jego początkami i formami eksperymentalnymi, a także video-artem i sztuką cyfrową w jej różnorodnych formach. Obok konserwacji na krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych równolegle kształciła się w Pracowni Intermediów. Jej praca magisterska „Konserwacja sztuki wideo na przykładzie rejestracji prób i spektakli Tadeusza Kantora” (2006) została wyróżniona i opublikowana w materiałach konferencji TAPE: Training for Audiovisual Preservation in Europe. Praca doktorska „Teoria i praktyka konserwacji w odniesieniu do filmu i elektronicznej sztuki medialnej” (2012) poświęcona została restauracji filmów i ukazała się nakładem NCK.
Doświadczenie managerskie dr Elżbieta Wysocka-Koerber zdobyła w FINA i Deutsche Kinemathek w Berlinie. W latach 2012–2019 zarządzała zespołami i działami Filmoteki Narodowej, a potem FINA, kierując zadaniami związanymi z badaniami, katalogowaniem, digitalizacją, restauracją i ochroną zbiorów cyfrowych. Prowadziła krajowe i międzynarodowe projekty restauracji filmów niemych i dźwiękowych, odpowiadała za wdrażanie standardów metadanych dla dzieł kinematograficznych. Do 2024 roku pracowała jako restauratorka filmowa w ramach projektu Förderprogramm Filmerbe (FFE) w Filmotece w Berlinie, gdzie odpowiadała za zarządzanie procesem restauracji wybranych filmów z kolekcji Deutsche Kinemathek.
Od 2021 roku dr Elżbieta Wysocka-Koerber jest stałą członkinią Komisji Katalogowania i Dokumentacji FIAF, gdzie zajmuje się kwestiami systemów informatycznych do zarządzania kolekcjami (Collection Management Systems/DAM/MAM) i dokumentacją procesów archiwalnych (Preservation/Restoration Documentation Tasc Force Leader).
Jak napisała w liście motywacyjnym:
„Całe swoje życie zawodowe i karierę akademicką poświęciłam pracy z materiałami audiowizualnymi, zarówno od strony teoretycznej, zdobywając kolejne stopnie naukowe i ucząc studentów, jak i od strony praktycznej, pracując w archiwach audiowizualnych oraz współpracując z instytucjami i organizacjami pozarządowymi. (…) Chciałabym współtworzyć nowoczesne i otwarte archiwum audiowizualne oraz umacniać jego międzynarodową pozycję”.