EN
Education at Bavaria Kopierwerk (lab at Bavaria Studios, Munich): Film and Video Technician (IHK)
Lab and analogue colour timing at Bavaria Kopierwerk
Scanning and recording at CA Scanline
Digital colourgrading at Cinepostproduction, Munich
Scanning operator and scanning supervisor at ARRI Media, Munich and Berlin
FIAF Restoration Summerschool 2018
Audiovisual Heritage - Conservation and Restoration, BA, University for Applied Sciences Berlin, 2023
Saxon State Archive, audiovisual collection lead, Dresden
Lectures
Lecture Part I: Scanning for Archives – 13.11.2025 – 11.30 AM
We all know what we want to have – but how to get there using which scanner model? Conservation, restoration, digital restoration following the FIAF guidelines
Lecture Part II: Scanning Workflow - Using the ARRIScan XT in different ways (drygate, wetgate, both)
Postproduction workflows in restoration seem to be always the same. But you always have to find the perfect way for the film, the machine, the budget and the purpose.
PL
Wykształcenie i doświadczenie zawodowe:
Edukacja w Bavaria Kopierwerk (laboratorium w Bavaria Studios, Monachium): Technik filmowy i wideo (IHK)
Praca w laboratorium i analogowe korygowanie koloru w Bavaria Kopierwerk
Skanowanie i recording w CA Scanline
Cyfrowa korekcja barwna w Cinepostproduction, Monachium
Operator skanera i kierownik zespołu skanowania w ARRI Media, Monachium i Berlin
Letnia Szkoła FIAF ds. Rekonstrukcji Filmów, 2018
Dziedzictwo audiowizualne – konserwacja i rekonstrukcja, licencjat, Wyższa Szkoła Nauk Stosowanych w Berlinie, 2023
Saksońskie Archiwum Państwowe, kierownik zbiorów audiowizualnych, Drezno
Tematy wystąpień:
Wykład – Część I: Skanowanie dla archiwów – 13.11.2025 – godz. 11.30
Skanowanie dla archiwów. Wszyscy wiemy, jaki efekt chcemy osiągnąć – ale jak do niego dojść, korzystając z odpowiedniego modelu skanera? Konserwacja, rekonstrukcja i cyfrowa restauracja zgodnie z wytycznymi FIAF.
Wykład – Część II: Wykład, część II: Przebieg procesu skanowania – wykorzystanie ARRIScan XT w różnych trybach (drygate, wetgate, oba). Procesy postprodukcyjne w restauracji filmów często wyglądają podobnie, jednak za każdym razem trzeba znaleźć najlepsze rozwiązanie dla konkretnego filmu, urządzenia, budżetu i celu.