Zobaczycie m.in.: „Bolka i Lolka” konstruujących własną AI przy pomocy odkurzacza, sympatycznego „Robocika”, który uczy się funkcjonować w nowym dla siebie środowisku, nawiązuje przyjaźnie i przeżywa rozmaite przygody, często wynikające z jego odmienności i mechanicznej natury, senne wizje Reksia o międzyplanetarnych podróżach i różnych, nieraz zagrażających formach życia, a także Jacka i jego pieski, który stawia czoło różnym wyzwaniom, w towarzystwie „inteligentnych” i lojalnych, psich towarzyszy.
Ta edukacyjna i pełna humoru podróż w czasie rozbudzi ciekawość Waszych dzieci i pokaże im, że przyszłość zaczęła się już dawno temu
Po seansie zapraszamy na warsztaty „Laboratorium robotów”, podczas których najmłodsi będą mieli okazję stworzyć własnego, niepowtarzalnego przyjaciela Robota.
Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji na kulturalne i pouczające popołudnie dla całej rodziny!
Wartość edukacyjna
Wybrane przez nas animacje z cyklu „Bajki robotów – AI w polskiej animacji” dla dzieci mogą być przyczynkiem do rozmów rodzica z dzieckiem o przyszłości i naturze sztucznej inteligencji. W bardzo uproszczonej, bajkowej formie, eksplorują one niezwykle aktualne dziś tematy i pytania takie jak:
- sztuczny byt w ludzkim świecie: jak stworzony obiekt wchodzi w interakcje z ludźmi i jakie jest jego miejsce w społeczeństwie,
- uczenie się i adaptacja: jak sztuczny obiekt uczy się zasad panujących w ludzkim świecie, co może być pewną analogią do zdolności adaptacyjnych systemów AI,
- emocje i relacje: czy i w jakim stopniu sztuczne istoty mogą rozwijać uczucia i wchodzić w głębokie interakcje społeczne – ważny aspektem rozważań o przyszłości AI.
Obejrzyj z dzieckiem „Bajki robotów”, by oswoić je z fascynującym światem sztucznej inteligencji. Wspólny seans może być świetnym pretekstem do rozmów o przyszłości technologii, istocie AI oraz tym, jak mądrze się z nią obchodzić.
Program
„Bolek i Lolek”, odc. pt. „Wycieczka z robotem”, 10 min
Bolek i Lolek konstruują robota, który ma im pomagać w domowych obowiązkach, a następnie zabierają go na wycieczkę. Robot, choć stworzony przez chłopców, wykazuje pewną formę autonomii i narzuca im swoje tempo. Zawarty w odcinku temat odnosi się to do wczesnych wyobrażeń o sztucznych maszynach wykonujących różne zadania za ludzi. Jednocześnie twórcy animacji w humorystyczny sposób przedstawiają trudności w kontrolowaniu takiej "inteligentnej" pomocy.
„Reksio kosmonautą”, 10 min
Pies Reksio śni o swojej kosmicznej podróży, podczas której spotyka inne formy „obcej” inteligencji we wszechświecie jak latające w kosmicznym spodku psy – roboty.
„Jacek i jego pieski”, 10 min
Seria o chłopcu Jacku i jego psach (jeden z nich jest mechaniczną zabawką). Animacja w prosty sposób dotyka tematu "inteligencji" w innej formie niż ludzka, a przedstawione w animacji zwierzęta w swojej lojalności i przywiązaniu mogą budzić skojarzenia z poszukiwaniem "inteligentnych" towarzyszy, co jest jednym z aspektów rozwoju AI.
„Robocik”, 10 min
Opowieść o małym, sympatycznym robocie, który trafia do świata ludzi. Uczy się on funkcjonować w nowym dla siebie środowisku, nawiązuje przyjaźnie i przeżywa różne przygody, często wynikające z jego odmienności i mechanicznej natury.
Wstęp
Wstęp bezpłatny, liczba miejsc ograniczona. Aby mieść pewność wejścia, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na wybraną godzinę. Linki do formularzy znajdują się poniżej w sekcji Harmonogram projekcji.
Pokazy filmów w ramach przeglądu Bajki robotów będą się odbywać w sali Ziemia Obiecana (I p.). Warsztaty „Laboratorium robotów” odbywać się będą w sali MINIMAX (na parterze).
Harmonogram projekcji
godz. 12.00 Blok animacji „Bajki robotów – AI w polskiej animacji dla dzieci” – ZAPISY [WYPEŁNIJ FOMULARZ]
godz. 13.30 Blok animacji „Bajki robotów – AI w polskiej animacji dla dzieci” – ZAPISY [WYPEŁNIJ FOMULARZ]
godz. 15.00 Blok animacji „Bajki robotów – AI w polskiej animacji dla dzieci” – ZAPISY [WYPEŁNIJ FOMULARZ]