Od wspólnoty do polaryzacji: użytkownicy mediów społecznościowych a dezinformacja

Od wspólnoty do polaryzacji: użytkownicy mediów społecznościowych a dezinformacja

Z przedstawicielami mediów, platform internetowych i instytucji pozarządowych porozmawiamy o mechanizmach szerzenia dezinformacji w mediach społecznościowych i roli, jaką odgrywają w nich treści publikowane przez indywidualne osoby i konta. Jak platformy, które miały czynić internet bardziej społecznym, stały się miejscem polaryzacji i radykalizacji? Zapraszamy do siedziby FINA we wtorek 18 czerwca o godz. 18:30.


Porozmawiamy o:

  • wpływie indywidualnej emisji treści w mediach społecznościowych na propagowanie fałszywych informacji;
  • mechanizmach manipulacji informacją tekstową i graficzną w erze cyfrowej;
  • strategiach walki z dezinformacją i fake newsami;
  • działaniach, jakie platformy społecznościowe podejmują w walce z dezinformacją.


Dla kogo?

  • Pracowniczek i pracowników mediów
  • Pracowniczek i pracowników instytucji publicznych
  • Użytkowniczek i użytkowników mediów społecznościowych
  • Twórców i twórczyń treści medialnych i marketingowych


Wstęp bezpłatny!


Zapisz się

Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować.

Wezmą udział


Marcel Kiełtyka (Demagog) – dyrektor działu komunikacji i PR, ekspert ds. walki z dezinformacją i mentor Akademii Fact-checkingu;

dr Marta Kołodziejska (Uniwersytet Warszawski) – socjolożka cyfrowa, kierowniczka Pracowni Badań nad Mediatyzacją w Centrum Doskonałości DELab UW;


Natalia Sawka (OKO.press) – dziennikarka zespołu politycznego OKO.press. Wcześniej pracowała dla Agence France-Presse (2019-2024), gdzie pisała artykuły z zakresu dezinformacji;


Piotr Żaczko
 (TikTok) – Poland & CE markets Communication Manager, rzecznik prasowy TikTok Polska.


Prowadzenie:

dr Kuba Piwowar (Fundacja Centrum Cyfrowe) – kierownik działu SpołTech, socjolog, kulturoznawca. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach nowych technologii, aktywizmie danych oraz data literacy i aktywizmem danych, autor książki "Technologie, które wykluczają. Pomiar, dane, algorytmy".


Organizatorzy

Organizatorami Seminariów są Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny i Centrum Cyfrowe.

Centrum Cyfrowe logo 300
Fundusze Europejskie Logotyp: Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis European, funds digital of Poland. biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej