„Biedroneczko, biedroneczko”, reż. Ken Loach, 101 min, 1994, Wielka Brytania
Bohaterką “Biedroneczki” jest Maggie Conlan, ciężko doświadczona przez los kobieta pochodząca z przemocowej rodziny. Pewnego dnia Maggie poznaje Jorge, imigranta z Paragwaju, okazującego jej duże zainteresowania. Maggie postanawia opowiedzieć mu o swojej przeszłości, którą poznajemy z serii retrospekcji. Jak się okazuje, bohaterka toczy batalię z opieką społeczną, która odebrała jej czwórkę dzieci. Czy kobiecie uda się ułożyć życie na nowo?
Oparty na faktach film podejmujący temat przemocy domowej oraz niewydolności instytucji społecznych jest jednym z najbardziej poruszających dramatów Loacha. Ogromnym atutem dzieła jest nagrodzona Srebrnym Niedźwiedziem na MFF w Berlinie kreacja Crissy Rock, amatorki odkrytej przez Kena Loacha. „Historia opowiedziana w «Ladybird, Ladybird» jest pod wieloma względami bardziej tragiczna niż te z wcześniejszych filmów Loacha. Równocześnie jednak, nie ma ona ich ciężaru politycznego. Wynika to po części z tego, że «Ladybird, Ladybird» jest oparty na biografii jednej konkretnej osoby, a nie na historiach wielu kobiet, jak również z nietypowości życiorysu Maggie” – pisała Ewa Mazierska (E. Mazierska, „Ken Loach – patrz i walcz”, Warszawa 2002).